Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012

ο Picasso και η τέχνη του

Ο Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso), όπως γνωρίζουμε, ήταν ένα Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης και σχεδιαστής. Είναι ένας από το πιο διάσημους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. 


Γεννήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1881 και σε ηλικία 14 ετών μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών Βαρκελώνης. Το 1897 πήρε χρυσό βραβείο με τον πρώτο πίνακά του που παρουσίασε εκεί. 







Αργότερα, το 1900, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι που αποτελούσε σημαντικό κέντρο της καλλιτεχνικής ζωής. Εκεί γνωρίστηκε με άλλους μεγάλους καλλιτέχνες, όπως τον Ματίς, τον Μιρό και τον Μπρακ.


Στους περισσότερους είναι γνωστός σαν συνιδρυτής του κυβισμού και δημιουργός του έργου Guernica (1937), όπου αναπαριστά το βομβαρδισμό της πόλης Guernica από τους Γερμανούς, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού εμφύλιου πολέμου.  
 Κατά τη διάρκεια της ζωής του γνώρισε μεγάλη φήμη, τόση που ίσως δεν είχε κανένας, εν ζωή, ζωγράφος πριν απ΄αυτόν.


Ξεκίνησε (1907) μαζί με τον Ζώρζ Μπρακ (Georges Braque) τον κυβισμό, ένα καλλιτεχνικό ρεύμα, κυρίως της ζωγραφικής και της γλυπτικής. Στα έργα του κυβισμού τα αντικείμενα χωρίζονται, αναλύονται, και συνθέτονται ξανά σε μια αφηρημένη μορφή. Αντί οι καλλιτέχνες να αποδίδουν τα αντικείμενα από μια συγκεκριμένη γωνία, τα διαιρούν σε πολλαπλές όψεις, βλέποντας έτσι ταυτόχρονα πολλές διαφορετικές διαστάσεις των αντικειμένων.


Georges Braque Violin and Palette.1909

Η τεχνική του κυβισμού ήταν περισσότερο εύρημα του Μπρακ αλλά ο Πικάσο τη χρησιμοποίησε για να δημιουργήσει ακόμη πιο αφηρημένες φόρμες. Διακρίνεται στον αναλυτικό και στον συνθετικό κυβισμό.




Ο αναλυτικός κυβισμός αναλύει τα αντικείμενα και τις φυσικές φόρμες σε απλά, βασικά γεωμετρικά σχήματα σε ένα χώρο δύο διαστάσεων. Δίνει έμφαση στις φόρμες και περιορίζει τα χρώματα, συνήθως, στο γκρι, μπλε και την ώχρα.



Ο συνθετικός κυβισμός είναι η επόμενη φάση της ζωγραφικής του Μπρακ και του Πικάσο. Παρατήρησαν ότι η επανάληψη των στοιχείων στα έργα τους δημιουργούσε πιο απλές, γεωμετρικές φόρμες. Πολλές απ' αυτές αλληλοεπικαλύπτονταν και μοιράζονταν το ίδιο χρώμα.


Άρχισαν λοιπόν, να προσθέτουν στα έργα τους κομμάτια από χαρτί συσκευασίας, ταπετσαρίας, εφημερίδες, παρτιτούρες μουσικής, πακέτα από τσιγάρα κά. άχρηστα υλικά. Ανακάλυψαν έτσι το κολάζ, μια τεχνική που τους επέτρεπε να δημιουργήσουν μια ακόμη πιο αινιγματική και ακατάστατη μορφή. 


Georges Braque, Fruitdish and Glass, 1912, papier collé and charcoal on paper

πηγές:
yannis - Εικαστικά θέματα

http://www.pablopicasso.org/
www.moma.org

virtualschool

wikipedia Georges Braque (http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Braque)
arthistory.about.com  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πείτε μας τη γνώμη σας



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...